הוא החל להיות גבור בארץ כו'. ראוי להעיר כי הגבורה מאתו ית' היא. ואיך מייחסה לו. לומר שהוא היחל להיות גבור כאילו היא בחירה. ועוד אומר הוא היה גבור ציד לפני ה' האם יהיה גבור שלא בפניו חלילה. ועוד אומר ע"כ יאמר שהם דברים משוללי הבנה. אך קבלו רז"ל (ב"ר פ' ל"ז) שהיה צד הבריות ומקרבן לע"ג. גם בפרקי ר"א (פרק כ"ד) אמרו שהיה מלך במגדל המבקשים לסלק שכינה מעל הארץ. ולהשליט החיצונים בה. וזה יאמר הוא היחל לשון חלול כענין אז היחל כו' כי חילל הקדושה כדי להיות גבור בארץ ע"י כחות חצונים להתגבר בה ובהם אומרת התורה ראה השוטה ההוא כי דרך הצד ב"ח. הוא שלא בפני בעליהם. אך זה הוא היה גבור ציד. צד ברואיו ית' ממנו עודנו לפני ה'. כי הלא כל הארץ כבודו. ואיך יצוד מלפניו למי שאינם לפניו שהוא לע"ג. וע"כ כו' אומרת התורה ע"כ אני גוזרת ואומרת כי כנמרוד יהיה. כל מי שיהיה כמוהו גבור ציד לפני ה' שיהו אחריתו כמוהו. כי הוא אמרפל שהוליכו ית' אצל אברהם שהיה מביא אל כל הבריות ומקרבן לה' והרגו לעומת אשר היה עושה הפך אברהם: